dijous, 12 de setembre del 2019

Vallter - Nuria

LA RUTA EN WIKILOC

La setmana de la diada de Catalunya es de costum fer la travessa Vallter - Nuria , a las set del matí ens trobem tota la colla de bufets a Vallter per iniciar la sortida són les 7.20 i comencem , el sol comença a despuntar dalt el Bastiments i els voltants de Vallter força nevats la travessa promet ser divertida amb la neu

La primera pujada per las pistes de Vallter fins a arribar al refugi vell , la primera pujada forta el conegut Coll de la Marrana , aquí ja podem veure la neu que tindrem que suportar , de totes maneres al veure el dia que tindrem nosaltres endavant

Iniciem la segona pujada forta i per mi la més fetjuda , la vall del Tirapits realment té molt bones vistes però es

llargue

Pugem la llarga vall del Tirapits fins a arribar a la popular barraca de Tirapits , feta de pedra i de planta rodona sense finestra, el seu estat en general és precari però sòlid estem a 2650 m , passada la cabana ens queda una pujada per fer el cim de Tirapits 2710 m

Cim del Tirapits rere podem veure el Pic de l´Infern i el Pic del Freser

Vall  de Carançà vista des del Coll de la Vaca. En primer terme veiem l’estany Blau, l’estany negre mes a la dreta i a l’esquerra al fons part de l’estany de les Truites

Després de l´esmorzar al cim del Tirapits iniciem la caminada , davant tenim un petit pas una mique complicat per la neu , de totes maneres seguin les petjades dels primers no tenim problema , ara la caminada ja no és amb tanta pujada sols resta el cim del Nou Creus la resta tot baixade

Pic del nou Creus a 2799 m , diuen quel nom be donat per  nou excursionistes que varen  morir en un inesperat canvi del temps, amb una gran nevada i temperatures de menys 20 graus sota zero.

La baixa del Nou Creus a Núria, es fa feixuga puig veus Núria sempre i no hi arribes mai, la tartera es avui amb neu al principi , per aixó es mes faixuga

Acomiadem l´excursió d´avui amb una vista de Nuria sempre majestuosa