dijous, 4 de juliol del 2019

El Taga des de Pardines

LA RUTA EN WIKILOC

Sortim de prop de Pardines en Sta Magdalena de Puigsac  , ens adonem sols de sortir que serà un dia dur per la molta calor que ens farà durant la pujada , però que carai endevant

Durant la llargue i faxuda pujada ens trobem amb una barraques de past oreig i també amb antics dipòsits de material de la guerra diuen eren uns polvorins , un d´ells ja està quasi soterrat del tot , nosaltres seguim pujant i passant calor

El Taga , aquest cim de 2040 m per l´em assolit , el Taga és un dels cims més populars del Ripollès i de Catalunya ,la seva posició dominant sobre les valls del Freser i del Ter la fa un punt de referència de la comarca. A més, és un mirador excel·lent dels cims del Pirineu des del Puigmal al Canigó.
En el cim i trobem la creu del Taga, instal·lada a l'any 1959

En el cim fem el descans i també el nostre merescut esmorzar com també les tertúlies entre Bufets , algun de le colla mentre esmorza contemple les magnifiques vistes d´aquest agraït cim
La tornada la fen direcció la Portella , passem per al pla de la Llagona ple de bestiar en aquests dies , també trobem Arnique , continuem baixa'n fins al collet del llop

Una petita mostre de la molta flora d´aquests indrets

En un petit turó amb una vista fantàstiques ens trobem amb aquest antic bunker de la guerra encara es pot entrar en el seu interior , una gran vista de Pardines

Pla de l'estany on, enclotat, trobem l'estany de Can Roca. Una cartellera ens informa sobre els importants valors ecològics que tenen aquestes zones humides. Per visitar el pou de glaç cal dirigir-se a la riba oposada de l'estany

Poc abans d´arribar ens trobem amb l´església de sta Magdalena de Puigsac i entremig dels avallaners tenim una bona vista del Poble de Pardines

Fuegos ArtificialesFuegos Artificiales

Acomiadem l´excursió d´avui pro abans volem felicitar el aniversari del company Llorens " PER MOLTS ANYS"