dijous, 4 d’abril del 2019

Mare de Deu del Mon

LA RUTA EN WIKILOC

La caminada d´aquest dijous ens porta fins Beguda , aquí iniciem la marxa , ens adonem de lo fred que està el dia sols baixar dels cotxes , també tenim unes primeres vistes de l´ermita plena de neu , de totes maneres fins arribar-hi tenim una bona estona de caminar , sense mes romanços ens posem a caminar

Una bona pujade per un marcat corriol avui molt mollat i relliscos .passem per la Salve Regina, anomenat així perquè antigament els romeus que pujaven a la Mare de Déu del Mont hi cantaven la Salve, després d'haver resat el rosari pel camí. ens fa arribar a la primera parada per fer un reagrupament de tote la colla ens trobem a la font de Roca Pastora , Explica la llegenda que una pastoreta va caure des de dalt del cingle situat sobre la font. Mentre anava caient la pastoreta es va encomanar a la Mare de Déu del Mont. Aquesta la va escoltar i la pastoreta no va prendre mal. Ara ja veiem molt més a prop el nostre destí , això si ben nevat

Amb cinc minuts més n’hi ha prou per arribar al Monestir de San Llorenç de Sous, l’antic monestir benedictí esmentat en un document del 1003, tot i que la seva església és anomenada ja l’any 871

Just després del revolt a l'esquerre que hi ha darrere el monestir, es deixa la carretera i s'agafa un camí a la dreta que va pujant , en aquest indret comencem a trobar-nos neu entre patinades i força fang anem fent la pujada poc més de mitja hora arribem a la esplanade dels cotxes  totalment nevat un espectacle , Un minut més de camí i ja només resta pujar l’escala que ens deixa davant mateix de , l´esglesia del segle XIVconstruïda entre els anys 1311 i 1318.

L'estiu del 1884 Jacint Verdaguer va fer una estada d'un mes i mig al santuari, on va trobar el mirador que cercava per contemplar el Canigó , escrivia d´aquest indret  mossèn Cinto Verdaguer l’any 1884: «Dels molts santuaris de Catalunya, i de fora d’ella, que he visitat, mai cap se m’havia aparegut tan hermós com ara mateix lo de la Mare de Déu del Mont . La imatge del poeta, mirant per sempre al Canigó, recordarà a les generacions futures la figura d’un home que va estimar profundament Catalunya
Alguns indrets d´aquest cim

La baixada per lo perillós de la tartera fins al castellot la canviem baixem per la part del darrera , això si amb forces patinades ,de totes maneres arribem als cotxes sense cap mena d´enrenou a estat una bona excursió la primera amb neu aquest any

Una reflexió del Poeta acomiada l´excursió d´avui